Zwroty i reklamacje
Polityka zwrotów i odstąpienia od umowy
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 30 dni od dnia otrzymania towaru.
Sposób skorzystania z prawa odstąpienia
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, konsument powinien poinformować sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, e-mail).
Towar należy odesłać na adres:
Zoofix.cz s.r.o.
Masarykova 445
768 05 Koryčany
Czechy
Warunki zwrotu
- Zwracany towar powinien być kompletny i, jeśli to możliwe, w oryginalnym opakowaniu.
- Do przesyłki prosimy dołączyć informacje umożliwiające identyfikację zamówienia (np. numer zamówienia) oraz dane do zwrotu płatności (preferowany numer konta bankowego).
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
Zwrot płatności
Sprzedawca dokonuje zwrotu wszystkich otrzymanych od konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez sprzedawcę), niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania.
Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku konsument nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności.
Wyjątki od prawa odstąpienia
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in. w odniesieniu do towarów:
- które zostały dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu i po otwarciu nie mogą być zwrócone ze względów zdrowotnych lub higienicznych,
- wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
